Utombordsmotor Parsun4-Takts Lång Rigg 6 hk
12 900 kr
- Förväntas åter i lager 2025-03-01 - Levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar.
- Hemleverans -
- Fraktfritt!
Parsun 6hk utombordare med manuell start och rorkult. Lång rigg (L) innebär att motorn är anpassad för en akterspegel som är ca 20 tum (51 cm) hög. Laddspole på 12V DC 6A om du behöver ström i båten. Bränsletanken sitter under toppkåpan och rymmer ca 1,3L bränsle. Extra bränslepump i undre motorkåpan för snabbare start. Motorn går att tilta i 5 olika steg för att undvika bottenkontakt vid körning på grunt vatten. Det finns möjlighet att finjustera motorns lutning i förhållande till båtens akterspegel.
Varumärke
Beskrivning
Parsun 6hk utombordare med manuell start och rorkult. Lång rigg (L) innebär att motorn är anpassad för en akterspegel som är ca 20 tum (51 cm) hög. Laddspole på 12V DC 6A om du behöver ström i båten. Bränsletanken sitter under toppkåpan och rymmer ca 1,3L bränsle. Extra bränslepump i undre motorkåpan för snabbare start. Motorn går att tilta i 5 olika steg för att undvika bottenkontakt vid körning på grunt vatten. Det finns möjlighet att finjustera motorns lutning i förhållande till båtens akterspegel.
Precis som alla andra 4-takts utombordare, har Parsuns motorer ett oljetråg som smörjer motorn. Detta innebär att du måste vara noga med hur du lägger motorn när du transporterar den. Lägger du ner motorn fel riskerar oljan att rinna in i motorn och sedan också läcka ut från motorn. Händer detta måste du torka upp olja och få bort oljan inifrån motorn. Titta noga i din instruktionsbok och på motorns dekaler som visar hur du kan lägga motorn.
Parsuns utombordare är utrustade med propeller som ska fungera bra med de flesta typer av båtar. Men det kan vara så att du, genom att anpassa stigningen till din båt och last, kan utnyttja motorn mer optimalt. Det är framförallt på de större motorerna man brukar byta stigning. Stigningen på propellern kan förenklat jämföras med växlarna på en bil. En lägre stigning ger en starkare motor men lägre toppfart, medan en högre stigning ger en högre toppfart.
Parsun står för 70% av all produktion av utombordsmotorer i Kina. Tillverkningen sker med den senaste tekniken och uppfyller alla högställda krav.
OBS! Glöm inte att registrera din motor från Parsun. Se medföljande instruktioner för att läsa mer om garantin och hur du registrerar.
Parsuns utombordare är utrustade med propeller som ska fungera bra med de flesta typer av båtar. Men det kan vara så att du, genom att anpassa stigningen till din båt och last, kan utnyttja motorn mer optimalt. Det är framförallt på de större motorerna man brukar byta stigning. Stigningen på propellern kan förenklat jämföras med växlarna på en bil. En lägre stigning ger en starkare motor men lägre toppfart, medan en högre stigning ger en högre toppfart.
Parsun står för 70% av all produktion av utombordsmotorer i Kina. Tillverkningen sker med den senaste tekniken och uppfyller alla högställda krav.
OBS! Glöm inte att registrera din motor från Parsun. Se medföljande instruktioner för att läsa mer om garantin och hur du registrerar.
Egenskaper
Varumärke | Parsun |
---|---|
Art.Nr. | F6ABML |
Utförande | Lång Rigg |
Bredd | 390 mm |
Höjd | 1180 mm |
Vikt | 28 kg |
Längd | 720 mm |
Typ | Utombordsmotor |
Kylsystem | Vattenkylning |
Motorstyrka | 6 Hk |
Garanti | 5 år |
Driftkälla | Bensin |
Styrning | Rorkult |
Cylindervolym | 148 cc |
Motor | 1-cylindrig, 4-takt |
Tändsystem | Manuellt |
Max bränsleförbrukning | 2,3 l/tim |
Effekt | 4,47 kW |